Efortul ca să convingi un client, care a cumpărat cel puțin o dată de la tine, să cumpere a doua sau a treia oară, este cam de 5x mai mic. Din păcate, de cele mai multe ori companiile sunt obsedate să achiziționeze noi clienți. Efortul este istovitor, obosește oamenii și consumă multe resurse.
Pe lângă creșterea numărului de tranzacții, prin produse noi, în relația cu clienții, care au cel puțin o singură tranzacție ca istoric cu tine, poți mări media per tranzacție.
Gândește-te doar la următoarea situație: în ultima lună 80% din clienții tăi cumpără în medie de 1000 ron. Dacă mărești media per tranzacție, doar la acești 80% cu 10% doar. încasezi încă 100 ron pe fiecare tranzacție cu ACELEAȘI COSTURI. Practic ai eliminat consturile cele mai apăsătoare din vânzări: creșterea numărului de prospecți și creșterea ratei de conversie.
De obicei în zona aceasta de obiective, compania începe să facă profit. Fără profit nu avem șanse să susținem creșterile viitoare.
Comments