Chestionarele de calificare sunt instrumente prin care ai cele mai mari șanse să duci prospectul de la intenție la dorință. De acolo mai este un singur pas ca să faci afacerea cu el. Chestionarele se bazează pe curiozitatea omului care odată activată, prin promisiunea pe care o faci la începutul lui, determină clientul să parcurgă singur tot procesul de vânzare.
Dacă vrei chestionare bune, care îți aduc mulți prospecți calificați, ai nevoie să muți linia dintre gratuit și plătit ceva mai departe. Ai nevoie să oferi clientului gratuit ceva din procesul de vânzare precum: demonstrația, consultația, testarea, întâlnirea sau experiența. Lucruri care maximizează procesul de vânzare, complet automatizat.
De ce să faci chestionare de calificare?
Dacă nu faci aceste chestionare vei vinde în continuare ieftin sau la preț.
Sau îți vor intra în procesul de vânzare prospecți cu care ai nevoie să faci extrem de multe artificii de vânzare ca să închizi o afacere.
Nu vei putea face vânzări cu reprezentanți de vânzări pe care îi găsești în mod normal în piață. Vei avea nevoie de experți în vânzări sau va trebui să faci tu o academie în interiorul companiei. Doar că atunci, în loc să vinzi, tu tot pregătești vânzători.
Fără chestionare de calificare aduci negocierea în interiorul companiei. O activitate preferată de echipele noastre de vânzări: în loc să negocieze cu clientul, negociază cu antreprenorul. De ce? Pentru că are de a face cu clienți care au multe obiecții și actul de vânzare este unul extrem de complex.
Oricum plătești ca să se facă procesul complet de vânzare, întrebarea este cum să faci ca să salvezi din timpul oamenilor tăi, iar prospecții să își vândă singuri produsele, fără să fii tu de față de fiecare dată.
Cele mai importante beneficii ale chestionarelor de calificare?
Prospecții își vând singuri produsele.
Poți folosi chestionarul cu vânzătorii ca să se obișnuiască cu procesul de vânzare și apoi, când sunt de față cu clienții, să facă la fel, chiar dacă sunt singuri.
Automatizezi procesul de vânzare și de fiecare dată ai rezultate tot mai bune.
Oamenii ajung să cunoască produsul tău fără implicarea ta.
Dacă în cazul e-mailului audiența caldă este de obicei între 20-25%, în cazul chestionarelor audiența caldă este de 80%.
Vei avea un flux constant de prospecți cu care să faci noi afaceri.
Vei vedea că poți vinde produse mai scumpe cu un profit și mai mare.
Comments